Ενημερωτικά άρθρα

Διατροφή και βιταμίνες για υγιή και γερά μαλλιά

By 6 Σεπτεμβρίου 2016 No Comments
food and hairloss

Η καθημερινή διατροφή είναι το κλειδί για την υγεία των μαλλιών. Δείτε ποιες είναι οι τροφές και οι βιταμίνες που πρέπει να εντάξετε στα γεύματα σας ώστε να βοηθήσετε τα μαλλιά σας να μείνουν υγιή, λαμπερά και δυνατά.

 

Βιταμίνη Α

Το κλειδί για την ανάπτυξη και την υγεία των κυττάρων και των ιστών του σώματος- στα οποία συμπεριλαμβάνεται το τριχωτό της κεφαλής- είναι η επαρκής πρόληψη της Βιταμίνης Α που προσφέρεται στον οργανισμό από φυτικές και ζωικές πηγές. Βασική λειτουργία της Βιταμίνης Α είναι η διατήρηση της υγείας της βάσης της τρίχας (επιθυλάκιο) ενώ η έλλειψη της μπορεί να καταστήσει τα μαλλιά εύθραυστα και να προκαλέσει ξηρότητα.

Βιταμίνη Α περιέχεται σε φρούτα και λαχανικά με έντονο χρώμα (κόκκινα, κίτρινα, πορτοκαλί) όπως είναι τα καρότα, το μπρόκολο και το σπανάκι αλλά και σε τροφές ζωικής προέλευσης όπως είναι το συκώτι, τα αυγά, τα ψάρια, το μουρουνέλαιο αλλά και τα γαλακτοκομικά προϊόντα (γάλα, τυρί, γιαούρτι).

 

Βιταμίνη Β6, Βιταμίνη Β12 και Βιταμίνη Β9 (Φυλικό Οξύ)

Πρόκειται για τρεις Βιταμίνες που παίζουν καθοριστικό ρόλο στον φυσιολογικό σχηματισμό της αιμοσφαιρίνης η οποία μεταφέρει οξυγόνο από τους πνεύμονες στους ιστούς του σώματος. Η έλλειψη των τριών Βιταμινών Β οδηγεί στην προβληματική παροχή αίματος στα μαλλιά και επομένως, στην καταστροφή της τρίχας και στην αύξηση της τριχόπτωσης.

Οι Βιταμίνες Β6 και Β12 περιέχονται σε τρόφιμα που είναι πλούσια σε πρωτεΐνη όπως τα ψάρια, τα αυγά, το κοτόπουλο, το κρέας και η σόγια. Το Φυλικό Οξύ, βοηθά στον πολλαπλασιασμό των κυττάρων των τριχών και περιέχεται στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά όπως τα μαυρομάτικα και άσπρα φασόλια, το μαρούλι και το σπανάκι, τα μπρόκολα, ο χυμός πορτοκαλιού και το αβοκάντο. Σε ότι αφορά τα λαχανικά, είναι προτιμότερο να καταναλώνονται ελαφρώς μαγειρεμένα η φρέσκα αφού η θερμότητα κατά τη διάρκεια του μαγειρέματος μπορεί να προκαλέσει μεγάλη απώλεια που αγγίζει ακόμη και το 90%.

 

Ψευδάργυρος

Ο Ψευδάργυρος είναι ένα μεταλλικό στοιχείο που βοηθά καταλυτικά στην παραγωγή των κυττάρων, στην ανάπτυξη και την επιδιόρθωση των ιστών ενώ η έλλειψη του συνδέεται άμεσα με την τριχόπτωση και την πιτυρίδα.

Τρόφιμα ζωικής προέλευσης που περιέχουν Ψευδάργυρο είναι τα πουλερικά, τα ψαρικά, τα στρείδια, οι γαρίδες, τα μύδια, το γάλα και τα αυγά ενώ οι ξηροί καρποί και τα όσπρια περιέχουν Ψευδάργυρο σε μορφή που δεν είναι εύκολα απορροφήσιμη από τον οργανισμό.

 

Βιταμίνη C

Η Βιταμίνη C είναι απαραίτητη για την παραγωγή κολλαγόνου, της πρωτεΐνης που αποτελεί τη βάση του ιστού του θύλακα από τον οποίο αναπλάθεται και παράγεται η τρίχα ενώ βοηθά στην πρόληψη της γήρανσης των μαλλιών καθώς παρουσιάζει αντιοξειδωτική δράση. Η κατανάλωση τροφίμων που περιέχουν Βιταμίνη C είναι απαραίτητη σε καθημερινή βάση αφού ο ανθρώπινος οργανισμός δε μπορεί να την αποθηκεύσει για μεγάλο χρονικό διάστημα.  Μεγάλη ποσότητα Βιταμίνης C περιέχουν οι κίτρινες και κόκκινες πιπεριές, τα πορτοκάλια, τα λεμόνια, τα γκρέιπφρουτ, το κουνουπίδι, το μπρόκολο, τα βατόμουρα, οι τομάτες, οι πατάτες και τα πεπόνια.

 

Βιταμίνη Ε

Γνωστή και ως «Βιταμίνη της νεότητας», η Βιταμίνη Ε είναι ευρέως γνωστή για την ισχυρή αντιοξειδωτική της δράση ενώ καθυστερεί τη γήρανση των μαλλιών εμποδίζοντας το σχηματισμό ελεύθερων ριζών. Πλούσιες πηγές σε Βιταμίνη Ε είναι το ελαιόλαδο, τα αμύγδαλα, τα φιστίκια, οι ξηροί καρποί, οι νιφάδες βρώμης, οι σπόροι σιταριού και οι ηλιόσποροι.

 

Πρωτεΐνη

Τα μαλλιά αποτελούνται από πρωτεΐνες και επομένως η λήψη τους συμβάλει στην υγιή ανάπτυξη της τρίχας  ενώ αντίθετα, η έλλειψη  πρωτεϊνών εν βοηθά το σώμα να δημιουργήσει καινούργιες τρίχες για να αντικαταστήσει αυτές που έχουν αδυνατίσει. Πηγές καθαρής πρωτεΐνης είναι τα ψάρια, το κοτόπουλο, τα αυγά, το γιαούρτι, τα χαμηλά σε λιπαρά τυριά, τα αμύγδαλα, τα φασόλια και τα προϊόντα σόγιας. Επίσης, η φασόλια, οι ξηροί καρποί και η μαύρη σοκολάτα περιέχουν χαλκό που είναι σημαντικός στην καταπολέμηση της τριχόπτωσης.

 

Νερό

Το νερό συμβάλει στη μεταφορά, τη διάλυση και απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών που λαμβάνουμε ενώ παίζει σημαντικό ρόλο στην σωστή λειτουργία των κυττάρων, των ιστών και του αίματος στο ανθρώπινο σώμα. Η επαρκής ενυδάτωση αποτελεί βασικό παράγοντα για την υγεία των μαλλιών αφού το νερό βοηθά καταλυτικά στη σωστή λειτουργία των κυττάρων.

 

Λάβετε μέρος στο Masters'Summit 2019 και παρακολουθήστε 50 συνεδρίες ζωντανά, ομιλίες από κορυφαίες προσωπικότητες στον χώρο του hair restoration και πολλά άλλα Δηλώστε συμμετοχή
Λίγος χρόνος απομένει ακόμα για το Masters'Summit 2019. Δηλώστε συμμετοχή τώρα!